Pagina's

maandag 15 februari 2021

Vragen aan het RIVM en OMT met hun antwoorden:

Uhm... en nu? Dit dus!!!🤪🤪🤪


Vragen aan het RIVM en OMT met hun antwoorden:

Stel dat ik me laat vaccineren:
Kan ik dan stoppen met het dragen van het mondmasker?
Antw. RIVM en OMT: Nee.
Kan ik dan weer naar een kapper, cafe of restaurant?
Antw. RIVM en OMT: Nee. 
Ben ik bestand tegen COVID-19 of de Britse of enig andere variant?
Antw. RIVM en OMT: Misschien, maar we weten het niet precies, het zal je waarschijnlijk niet stoppen om het te krijgen.
Ik ben dan gelukkig niet meer besmettelijk voor anderen toch? Antw. RIVM en OMT: Nee, je kunt het nog steeds doorgeven, misschien, niemand weet het. Zelfs de WHO niet.
Maar als we alle kinderen vaccineren, dan zal de school weer normaal functioneren?
Antw. RIVM en OMT: Nee.
Dus als ik gevaccineerd ben, dan ben ik vrij van het sociaal distantiëren?
Antw. RIVM en OMT: Nee.
Maar gelukkig kan ik als ik gevaccineerd ben, stoppen met het desinfecteren van mijn handen?
Antw. RIVM en OMT: Nee.
Ik ben serieus opzoek naar het voordeel hoor. Dus als ik gevaccineerd ben en mijn kleinkinderen ook, dan kunnen we elkaar weer knuffelen?
Antw. RIVM en OMT: Nee.
Maar worden bioscopen, theaters en stadions opnieuw dan geopend dankzij vaccins?
Antw. RIVM en OMT: Nee.
De gevaccineerden mogen dan in groepen wel samenkomen?
Antw. RIVM en OMT: Nee.
Nou breekt mijn klomp. Kunt u mij vertellen wat dan het voordeel is van vaccinatie?
Antw. RIVM en OMT: Nou nee, waarschijnlijk zal het virus zal je niet doden.
Weet u dat zeker dat het mij niet zal doden?
Antw. RIVM en OMT: Nee.
Als het virus me statistisch gezien toch niet zal doden, waarom zou ik me laten vaccineren?
Antw. RIVM en OMT: Om anderen te beschermen.
Waartegen bescherm ik ze dan als ik nog steeds anderen kan besmetten als ik gevaccineerd ben??
Antw. RIVM en OMT: geen antwoord.
Dus als ik gevaccineerd wordt, zijn de anderen niet 100% zeker dat ik ze niet besmet?
Antw. RIVM en OMT: Dat is correct.
Loop ik ook risico op ernstige (soms dodelijke) bijwerkingen als ik gevaccineerd ben?
Antw. RIVM en OMT: Dat weet nog niemand, dat is volgens de WHO en het RIVM nog te vroeg om over te kunnen oordelen. 
In Nederland zijn er na hun vaccinatie onlangs 15 ouderen overleden. Kunt u aangeven of dat door het vaccin kwam?
Antw. RIVM en OMT: Nee, dat kunnen we nog niet. Dat is in onderzoek maar waarschijnlijk hadden zij al een fragiele gezondheid.
Worden deze overledenen dan aangemerkt als ‘overleden door Corona’?
Antw. RIVM en OMT: Misschien, dat hangt af van het  onderzoek.
Dus elke fragiele oudere die is overleden en besmet was gaat u onderzoeken of die ook echt door het Corona-virus zijn overleden?Antw. RIVM en OMT: Nee, dat is niet de bedoeling.
Dus het aantal overleden mensen wat nu wordt aangegeven als ‘overleden door Corona’ is niet het correcte aantal.
Antw. RIVM en OMT: Jawel, want deze mensen waren besmet met het Corona virus.
Ik lees net dat er in Duitsland 14 gevaccineerde ouderen met de Britse variant zijn besmet. Kunt u mij uitleggen wat mijn vaccinatie dan voor een zin heeft?
Antw. RIVM en OMT: Nee dat weten we niet. 
De leverancier van het vaccin kan ik toch wel aansprakelijk stellen voor de bijwerkingen?
Antw. RIVM en OMT: Nee, die wijst alle aansprakelijkheid bijvoorbaat af.
Dus we kunnen de overheid die het vaccin goedgekeurd heeft aansprakelijk stellen?
Antw. RIVM en OMT: Nee, want het European Medicins Agency (EMA) heeft het middel goedgekeurd.
Dus we kunnen het EMA aansprakelijk stellen?
Antw. RIVM en OMT: Nee, want dat is een onafhankelijke instantie die keurt op bestaande kennis. En de kennis omtrent dit geheel nieuwe type vaccin is nog niet opgedaan.
Dan blijft er alleen degene die mij vaccineert over, die ik aansprakelijk kan stellen?
Antw. RIVM en OMT: Nee, huisarts en GGD’s volgen de adviezen van de EMA en overheid.
Kan ik überhaupt iemand aansprakelijk stellen?
Antw. RIVM en OMT: Nee
Waarom wil u dan dat iedereen zich laat vaccineren?
Antw. RIVM en OMT: Omdat we het virus dan indammen.
Nog een laatste vraag:
De gepubliceerde oversterfte in 2020 is die rechtstreeks te wijten aan Corona?
Antw. RIVM en OMT: Nee, die is niet rechtsreeks te wijten aan Corona want in 2019 hadden we een forse ondersterfte.
Dank u wel voor uw eerlijke antwoord.
Ik ben maar een simpele ziel met een boel vragen want dat is mij op school geleerd. Van vragen stellen wordt je wijs zij mijn meester altijd. Nou volgens mij heeft hij gelogen. Want als ik de antwoorden op deze 28 vragen bekijk dan concludeer ik: Ik ben niet veel wijzer.
Ik weet niet of u het nog snapt? Ik in ieder geval niet. En of ik mij laat vaccineren?
De meerderheid van de antwoorden geven mij het beeld van weinig tot geen voordelen en een redelijke kans op nadelen. 
Ik zou zeggen trek zelf je conclusie en gebruik gezond verstand.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Mobiele zendmast verhoogt kans op diabetes

Mobiele zendmast verhoogt kans op diabetes - Zembla www.bnnvara.nl Mobiele zendmast verhoogt kans op diabetes Wetenschappers hebben voor het...