Pagina's

donderdag 29 juli 2021

GGD moet ik me laten vaccineren als ik al Covid had?

DAT D U S !


IK: GGD moet ik me laten vaccineren als ik al Covid had?

GGD: "Ja, je moet gevaccineerd worden ongeacht of je COVID-19. al had. Dat komt omdat experts nog niet weten hoelang je beschermd bent om weer ziek te worden na herstel van COVID-19."

IK: Oh, oké, we weten niet hoe lang natuurlijke immuniteit duurt. Hebbes. Dus, hoe lang duurt vaccinatie-geïnduceerde immuniteit?

ANTWOORD: ′′ Er is nog steeds veel te leren over COVID-19 vaccins en CDC is constant bezig met het beoordelen van bewijs en het updaten van begeleiding. We weten niet hoe lang bescherming duurt voor degenen die gevaccineerd zijn."

VRAAG: Oké... maar wacht even. Ik dacht dat je zei dat de reden waarom ik het vaccin nodig heb was omdat we niet weten hoe lang mijn natuurlijke immuniteit duurt, maar het lijkt erop dat je zegt dat we ook niet weten hoe lang vaccinatie immuniteit duurt. Dus, hoe is de vaccinatie-immuniteit precies beter dan mijn natuurlijke immuniteit?

GGD :...

VRAAG: Uh... oké. Maar, zijn er niet veel studies geweest die suggereren dat natuurlijke immuniteit jaren of decennia kan duren?

GGD: Ja.

NEWYORKTIMES: "Jaren, misschien zelfs decennia, volgens een nieuwe studie."

IK: Ahhhhhh Dus natuurlijke immuniteit duurt misschien langer dan vaccinatie-immuniteit?

GGD: Mogelijk. Je weet maar nooit.

IK: Oké. Als ik het vaccin krijg, betekent dat dan dat ik niet ziek word?

BRITAIN: Nee. We gaan nu net een seizoenspijker in en ongeveer de helft van onze infecties en ziekenhuisopnames zijn gevaccineerde mensen.

ME: CDC, is dit waar? Zijn er veel mensen in de VS die Covid opvangen nadat ze de stoot hebben gekregen?

GGD: We zijn gestopt met het traceren van doorbraakzaken. We accepteren vrijwillige meldingen van doorbraken maar zijn er niet naar op zoek.

ME: betekent dat dat als iemand met Covid in het ziekenhuis komt, je ze niet traceert omdat ze gevaccineerd zijn? Je traceert alleen de VN-gevaccineerde Covid-gevallen?

GGD: dat klopt.

IK: Oh, oké. Hmmmm Tja als ik nog ziek mag worden na het vaccin, hoe helpt het me dan?

GGD: We hebben nooit gezegd dat je niet ziek zou worden. We zeiden dat het je kansen op ernstige ziekte of dood zou verminderen.  
IK: Oh sorry Oké, hoeveel vermindert het mijn kans op ernstige ziekte of dood precies.  
CDC: "We weten niet 'precies'."  
IK: Oh. Wat is dan je beste schatting voor hoeveel risicoreductie er is?  
GGD: We weten het niet, oké? Volgende vraag.  
IK: Um, als ik gezond ben en het vaccin niet wil, is er dan een reden waarom ik het moet krijgen?  
GGD: Ja, voor het collectief.  
IK: Hoe profiteert het collectief dat ik me laat vaccineren?  
GGD: Omdat je het virus zou kunnen verspreiden naar iemand anders die misschien ziek wordt en doodgaat.  
IK: Kan een gevaccineerde het virus verspreiden naar iemand anders?  
GGD: Ja.  
IK: Dus als ik me laat vaccineren, zou ik het virus toch kunnen verspreiden naar iemand anders?  
GGD: Ja.  
IK: Maar ik dacht dat je net zei, de REDEN die ik me zou moeten laten vaccineren was om te voorkomen dat ik het virus zou verspreiden? Hoe is dat logisch als ik nog steeds Covid kan vangen en het kan verspreiden na het krijgen van het vaccin?  
GGD: laat maar zitten. Het andere is, als je niet gevaccineerd blijft, bestaat er een kans dat het virus zich kan muteren in een stam die ontsnapt aan de bescherming van het vaccin, waardoor alle gevaccineerde mensen in gevaar komen.  
IK: Dus het vaccin houdt het virus tegen om te muteren?  
GGD: Nee.  
IK: Dus het kan nog steeds muteren bij gevaccineerde mensen?  
GGD: Ja.  
IK: Dit lijkt verwarrend. Als het vaccin niet stopt met mutaties en het stopt niet met infecties, hoe kan ik me dan laten vaccineren om te voorkomen dat een dodelijkere stam zich ontwikkelt om aan het vaccin te ontsnappen?  
GGD: Je luistert niet, oké? Het komt erop neer: zolang je niet gevaccineerd bent, vormt je een bedreiging voor gevaccineerde mensen.  
IK: Maar wat voor bedreiging??  
GGD: De dreiging dat ze een ernstig geval van Covid kunnen krijgen en mogelijk kunnen sterven.  
IK: Mijn hersenen doen pijn. Heb je niet GEWOON gezegd dat het vaccin mensen niet weerhoudt om Covid op te vangen, maar voorkomt dat een ernstige zaak of sterven? Nu lijkt het alsof je zegt dat gevaccineerde mensen nog steeds makkelijk kunnen sterven aan Covid zelfs nadat ze het vaccin hebben gekregen gewoon door een ongevaccineerde tegen te komen! Welke is het??  
GGD: dat is het, we hangen nu op.  
IK: Wacht! Ik wil gewoon zeker weten dat ik dit allemaal begrijp. Dus, zelfs als ik AL Covid had, zou ik me nog steeds moeten laten vaccineren, want we weten niet hoe lang de natuurlijke immuniteit duurt, en we weten ook niet hoelang vaccinatie immuniteit duurt. En ik zou het vaccin moeten krijgen om een gevaccineerde te weerhouden om Covid van me te vangen, maar zelfs als ik het vaccin krijg, kan ik het toch aan de gevaccineerde geven. En, de andere gevaccineerde kan nog steeds makkelijk een ernstig geval van Covid van mij opvangen en sterven. Heb ik dat allemaal goed?  
…  
IK: Um hallo? Is er iemand daar?

——

Gekopieerd bericht

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Mobiele zendmast verhoogt kans op diabetes

Mobiele zendmast verhoogt kans op diabetes - Zembla www.bnnvara.nl Mobiele zendmast verhoogt kans op diabetes Wetenschappers hebben voor het...